Translate (when you're from another planet)

wtorek, 2 sierpnia 2016

Kluska tygodnia, niezrozumiałość chaosu w cieście i inne poważne tematy.


 Dziś będzie miks tematów, więc przygotujcie się nerwowo. Wbrew pozorom nie chcę, abyście skapitulowali. Dlatego podpisałam akapity dużymi literami, żebyście czytali tylko to, co Was interesuje, bo akapity nie są powiązane.

PLANY POSTÓW I POMYSŁY O KONKURSIKU NA STONIE NA FACEBOOKU.

 Zacznę może od aktualki. Mianowicie w zeszłym tygodniu nie było postów, bo pragnęłam napisać recenzje papierów i szkicownika, który zwyczajnie nie doszedł. No i moja mama przy okazji weźmie tą kluskę do recenzji, bo jedzie dziś do Zielonej Góry. W piątek wszystkiego się dowiecie.
 Mam zamiar nadrobić zaległości w tym lub przyszłym tygodniu, dlatego najwierniejsi czytelnicy nie muszą się zamartwiać. Planuję też wstawić notkę o cieniowaniu i rozjaśnianiu, z którą męczę o kilkunastu miesięcy, bo nie pasuje mi niejasny w pewnych momentach przekaz.
  Jeszcze innym aspektem jest nowe opowiadanie. Wymyśliłam, że będzie przeplatane "stronami mangi". Projekt ten potrzebuje jednak wsparcia rysowniczego i czasu.
Pojawi się też mini konkurs na stronce, ale to jak już będzie Was tam więcej.


RYSUNKI, MALUNKI, OGÓLNA TWÓRCZOŚĆ.

Powoli wraca mi zainteresowanie kierunkami realistycznymi. Pochwyciłam kredki akwarelowe i ołówki, zabierając się do "ala-rzeczywistych" prac.







Nie odrzuciłam też mojego stylu :



Wczoraj obchodziliśmy 72. rocznicę...



Na sam koniec poproszę Was o chwilkę ciszy nad rocznicą Powstania Warszawskiego.


CHAOS W CIEŚCIE - PRZEPIS NA PUCHATE BABECZKI

Skład na dwunastkę;

  • 125g mięciutkiego masełka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 jajka od kury 
  • szklanka mąki (około 170g)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukieru waniliowego z łyżeczkę
  • 3-4 łyżki kakałka w stanie sypkim
  • 8 łyżek mleka
  • Opcja dodatkowa: wiśnie lub czekolada do środka babeczek.
Wykonanie:
Rozgrzać piekarnik do 180°C. Cukier utrzeć z masłem. Dodać jajka. Zmiksować. Dodać proszek do pieczenia. Zmiksować. Dać troszkę mąki i 2 łyżki mleka i zmiksować. Powtarzać do końca przygotowanej mąki i mleka. Dodać cukier waniliowy i kakao. Zmiksować wpuszczając dużo powietrza. Nakładać ciasto do nieco mniej niż ⅔ wysokości foremek, potem piec przez 20-25 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz